vrijdag 27 december 2013

Ritme Resonantie - 15 december 2013 - Steve Rother

Wanneer je naam een glimlach wordt.
 

Ritme Resonantie
Als je naam een glimlach wordt.

Gegroet, geliefden, Ik ben Elrah van de Ritmische Dienst. Jullie bevinden je op de juiste plaats.

Ik ben niet van plan jullie vandaag de hele les te geven, en zo dadelijk laat ik het over aan mijn broeder eM. Eerst wil ik jullie hierover van te voren inlichten omdat hij eigenlijk gaat spreken over een onderwerp dat onder mijn verantwoording en expertise valt. Ik weet dat jullie er allen op wachten om met hem te spreken, daarom heb ik er geen moeite mee hem naar voren te schuiven en het bericht van vandaag te laten uitleggen.

Wij geven jullie dit bericht om diverse redenen omdat jullie daar allemaal met je kleine ego zitten, je zelfbewustzijn en je persoonlijke boodschap. Mara ik zeg jullie dat, als je het in de wereld om je heen gereflecteerd ziet en je merkt dat anderen zeggen wat jullie denken, je precies op de juiste plaats bent omdat dit gewoonlijk Thuis gebeurt

Weet je, het maakt geen enkel verschil of ik jullie de boodschap doorgeef of dat de Hoeder van Tijd binnenkomt en jullie een prachtige, elegante boodschap geeft en je een beetje aan het lachen krijgt. Het maakt ons niets uit, want het is nog steeds dezelfde boodschap. Het is jullie hart en niet dat van ons. Het gaat trouwens helemaal niet om ons, het gaat om jullie.

Daarom hoop ik dat jullie van dit mooie deel genieten, maar ik kan niet weggaan zonder jullie een van mijn glimlachen getroond te hebben… daar gaat-ie dan. Zo, die heb je te pakken. Telkens en telkens weer heb ik jullie te pakken, nietwaar? Goed zo.


Polariteit transformeert in harmonie.
Ik zal hem zo vragen binnen te komen, maar ik wil jullie er eerst iets over vertellen omdat het nogal interessant is. Weet je, jullie hebben allemaal je eigen perceptie van elkaar op de Aarde, en jullie kijken allemaal naar elkaar en je zegt: “Jij bent anders dan ik. Jij bent langer, jij bent kleiner, jij bent mooier en jij bent lelijker…” of wat het ook is waarmee je anderen definieert en hoe jullie je zelf zien als van elkaar afgescheiden.

Het is zelfs zover dat hele landen zijn gepolariseerd. Jullie zijn thans zo gepolariseerd dat als iemand ‘A’ zegt, iemand anders ‘B’ moet zeggen, en jullie zullen er werkelijk aan harde dobber aan hebben om iets gedaan te krijgen met dat hele heen en weer gedoe, tot je er gek van wordt. Wij zeggen jullie, geliefden, dat je binnen de kortste keren vloeiende energie en kansen zullen krijgen om, net als wij Thuis, samen te komen.

Wij geven er niets om wie in het spotlicht staat en wie op de achtergrond staat, we geven er zelfs niets om wie er spreekt. Het maakt ons niets uit hoe het kanaal (channel) zichzelf noemt. Nu beginnen jullie op een nieuwe manier te luisteren, en dat maakt het kanaal in jullie allen wakker. En jullie eigen inspiratie, jullie geest in je lichaam, ontwaakt prachtig, daarom zeg ik jullie dat dit deel uitmaakt van de nieuwe energie.

Een ieder van jullie kan meer bewust je eigen geest dragen als bewuste scheppers op deze planeet.
Wij hopen dat jullie net zoveel plezier hebben als wij hier Thuis, omdat wij hier de hele tijd in een deuk liggen door alle gekke situaties waar jullie in geraken. Het zal niet lang duren of jullie draaien de rollen om en lachen dan om ons. Dat kunnen we goed hebben, besef alleen dat het een prachtig spel is en wij hopen dat je er plezier aan beleeft.

Polariteit en Dualiteit.
Espavo iedereen. Gegroet. Ik ben eM.

Ik ben zo gelukkig nu hier met jullie te zijn. Er is zoveel aan de hand, en ik zeg jullie dat de Hoeder het ietwat moeilijk heeft met mijn energie. Hij probeert er het ritme voor te vinden. Hij zegt: “Nee dit klinkt teveel als de Hoeder van Tijd”, of “Nee, wij willen niet onder Elrah’s duiven schieten”, dus hij probeert op alle mogelijke manier uit te vinden waar ik sta.

Een deel van het probleem is dat jullie alles vanuit polariteit waarnemen. Dat is niet verkeerd, het is gewoon de wijze waarop jullie zijn opgevoed op Aarde. Jullie bevonden je altijd in een zeer gepolariseerde situatie door het leven in een duale werkelijkheid. Jullie zien zaken als zwart of wit, boven of beneden, goed of slecht enzovoort.

Nu zien jullie alles vanuit een ander perspectief, omdat jullie de mogelijkheden herkennen. Daar gaat het om, want jullie zijn de scheppers en jullie creëren via jullie keuzes. Het is tamelijk gemakkelijk als je op je leven terug kijkt, maar vooruit kijken is geheel anders om het in te zien, en erg uitdagend.


De balans tussen twee uitersten vinden.
De polariteit waar de Hoeder last van heeft, is wat mij betreft dat ik in balans ben. Ik ben mannelijk noch vrouwelijk. Eigenlijk heeft hij het moeilijk met de woorden omdat er geen woorden zijn die het dekken, daarom staat hij voor uitdagingen. Uiteraard komen alle leraren nu naar voren om hem de woorden te geven, maar hun reikwijdte is nog een brug te ver. Er is een nieuw vocabulaire nodig om een evenwichtig mens te beschrijven zonder in uitersten te vervallen.

Jullie gaan allemaal die richting op en er is hier zoveel aan de hand. Vrouwelijke energie keert terug op de planeet Aarde. Jullie hebben de ommezwaai naar de mannelijke energie en de dominantie daarvan jarenlang meegemaakt, en het is jullie allemaal goed bekomen. Welnu, voor sommige mensen gaat dat zeker op. En natuurlijk zijn er ook mensen die er het slachtoffer van waren. Jullie hebben allemaal je rol gespeeld, maar het is tijd voor verandering, nietwaar?

Goed, hier gaat het om. De balans komt er aan maar jullie zijn nog nooit ion balans geweest. Jullie zijn door de balans, het midden, naar het andere uiterste
Gegaan, jullie zijn dus van richting veranderd. Ach, jullie herinneren je de tijden niet eens dat de vrouwen het op Aarde voor het zeggen hadden. Ze maakten er net zo’n puinhoop van als de mannen, geliefden, dus maak je geen zorgen.

Besef alleen dat het altijd over die balans heen en weer ging. Wij gaan jullie stilzetten in het midden en jullie de kans geven op adem te komen en te voelen wat balans is. Dit is het veld van Trialiteit waar jullie in terecht zijn gekomen, weg van de dualiteit. Er is dus bijna een nieuw aspect van jezelf dat jullie trachten te begrijpen. Jullie proberen te ontdekken hoe je dat aspect in je dagelijkse leven kunt benutten, hoe je hiermee je evenwicht kunt vinden. Welnu, er zijn meer aspecten op komst en ik zal vandaag enkele daarvan met jullie bespreken.
Het wordt gemakkelijker voor de Hoeder om mijn energie te dragen. Hij heeft het nu vier of vijf keer gedaan, dus hij wordt er een expert in… denkt-ie. Maar we hebben nog wat verrassingen voor hem. Hij is slechts in staat een deel vrouwelijke energie te dragen in zijn zeer mannelijke lichaam. Hij heeft nog overtuigingen die af en toe dwars liggen. We maken dat in orde, geen punt.


Een open veld om polariteit in balans te brengen.
Nu zullen we spreken over jullie frequentie in de wereld. We hebben er altijd over gesproken, maar het is eigenlijk Elrah’s expertise. Dit is zijn werk en hij toont jullie hoe je met deze frequentie kunt omgaan en dat jullie daar al mee bezig zijn.

Een ieder van jullie heeft een signatuur frequentie heel diep binnen in jullie. Het is eigenlijk verbonden met de signatuur cel waarover eerder al gesproken werd, er zijn dus vele verbindingen die jullie op diverse terreinen zullen zien. De signatuur frequentie is je eigen trilling; het is de wijze waarop jullie besloten het op Aarde te dragen binnen dit fysieke voertuig.

Sommige mensen dragen een erg mannelijke, krachtige energie waar andere mensen een zeer vrouwelijke energie dragen, en jullie dansen heen en weer tussen deze polariteiten en besluiten je zelf op verschillende manieren tot expressie te brengen. Welnu, dat is wat er is veranderd. Het veld staat nu open om jullie in balans te brengen in polariteit, terwijl de vrouwelijke energie terug kan komen.

De mannelijke energie was de meer krachtige energie, terwijl de vrouwelijke energie meer de creatieve of toelatende energieën vertegenwoordigden. Beide energieën maken deel uit van ieder mens. Jullie hebben in de vele incarnaties die je hebt ervaren een gewoonte ontwikkeld om op Aarde te komen met de ene of de andere energie.

Vele mensen hebben hun voorkeuren geperfectioneerd in hoe ze het spel op Aarde wensten te spelen. Vele mensen zijn telkens weer geboren als man of vrouw omdat zij zich er comfortabel bij voelden. De Hoeder voelt zich erg comfortabel in een mannelijk lichaam, maar voelt zich ongemakkelijk met vrouwelijke energie. Het zijn gewoon zijn voorkeuren bij het begin van deze incarnatie. Nu die energieën zijn veranderd, zijn jullie allemaal al begonnen in balans te komen.


Gooi je overtuigingen in de prullenbak.
De uitdaging komt voort uit je overtuigingen, het deel van jullie dat zegt: “Het moet zo zijn,” of “O, ik moet me zo gedragen.”

Dit gebeurde niet zo lang geleden met de Hoeder en de Hoedster van de Hoeder. Ze waren in Amsterdam in de homo buurt van de Wallen en Barbara zei: “Ik moet even mijn veters strikken. Kan je mijn tasje even vasthouden?”

En plotseling was ze ervan door en de Hoeder staat daar met at tasje en voelt zich er heel ongemakkelijk onder. Ze moesten er wel om lachen, maar het bracht precies het ongemak in perceptie van seksualiteit aan het licht. Dit zijn de gebieden die jullie eerst zullen blokkeren in het vinden van balans. Jullie hebben allemaal het vermogen en jullie gaan richtingen op die prachtig zijn om te naar te kijken, om te zien hoe jullie allen naar perfectie streven.

Dat is wat jullie zijn. Jullie moesten imperfecties mee nemen om hier te kunnen zijn. De Aarde is een onvolmaakte plek. Jullie moeten, zolang je hier bent je onvolmaaktheden verbergen en moeite doen om perfectie te bereiken. Het is waarlijk grandioos. Jullie zijn echt ongelooflijk!

(Dit stond letterlijk al in de boodschap van september dit jaar. De groep vindt dit blijkbaar nodig. Het maakt de vertaler ongelooflijk moe dat er nog mensen zijn die het kennelijk niet willen snappen. )


Je naam: Je Ritme en Frequentie.
Jouw weerspiegeling in het Universum.

Jullie hebben geen idee waartoe jullie in staat zijn, maar je staat op het punt dat te ontdekken. Ik zal jullie iets zeggen over Elrah’s andere specialiteit; frequentie.
Jullie zijn allemaal op een nieuwe manier gevoelig voor frequentie hoewel jullie dat nog niet door hebben. Wat je wel hebt ontdekt is je ongemak bij wat je tot nu toe hebt opgebouwd.

Veel mensen hebben een levensstijl ontwikkeld, huizen, carrières en relaties en plotseling voelen vele mensen zich erg teleurgesteld. Ze voelen zich niet op hun gemak en hebben behoefte aan verandering, maar ze weten niet hoe ze dat kunnen manifesteren. Wij zullen jullie nu enkele zeer eenvoudige ideeën geven en Elrah zal terug komen om dit werk te continueren en nog wat te perfectioneren.

Wat wij jullie willen zeggen is dat jullie vaak gecharmeerd zijn van je eigen stem. En het woord dat het meest herhaald wordt en recht naar je hart gaat is je eigen naam. Hoe kwam je aan die naam? De meeste zielen keken over de schouders van hun ouders mee toen die babynamen uitzochten, en ze riepen hun naam in een poging de aanstaande ouders te bereiken.

En dan zouden ze zeggen: “Hoe vind je deze naam? Deze naam klinkt… maar ik vind die acteur wel leuk, dus ik noem mijn kind naar een filmster.” Veel mensen komen dan met allerlei verschillende ritmes en namen die niet bij ze passen. Waarom passen ze niet? Dat is erg simpel, het is een ritme.

Je kunt je naam iets veranderen door er een extra letter aan toe te voegen. Je kunt zelfs iets weglaten om het ritme van je eigen naam te veranderen. Je naam is de reflectie van je Zelf in het Universum en van je overtuiging. Als je die naam hoort, ben jij het! Zorg dat het iets is waar je van houdt, als dat niet zo is, creëer dan je Universum door je naam te veranderen.

Het is geen probleem; het wordt de hele tijd op Aarde gedaan. Wij zeggen jullie nu dat je naam aan je vooraf gaat, en je wordt ongelooflijk sensitief voor frequenties die gereflecteerd tegen het Universum zijn en bij je terug kaatsen. Jullie kunnen dat nu op nieuwe manieren inzien.

(Ook dit stond letterlijk in de boodschap van september dit jaar. Wanneer krijgt de mensheid ogen om te zien en oren om te luisteren? ArjunA)


Muziek en de rechterhersenhelft.
Er is een interessant ding dat de Hoeder is blijven zeggen en ik heb er een hekel aan het te doen, maar na verschillende jaren moet ik lichtelijk corrigeren.
Nu gaat hij uit zijn dak, maar hij zal met een minuutje kalmeren. Hij zegt: “Wat bedoel je met mij corrigeren?”

Simpel, hij heeft rondverteld dat er een ongebruikelijk deel van jullie brein is dat op muziek reageert. Ik zeg jullie dit om diverse redenen, omdat jullie het allemaal op verschillende manieren hebben gebruikt ook al beschouwen jullie je niet als muzikaal. Het zijn deze ritmes die aan de basis staan van alles wat je muziek noemt. Het is eigenlijk een ritmisch patroon.

Neem nu alle dingen die jullie zijn gegeven, de zaken die je uit je hoofd moet leren via het geheugen en je taalcentra. Neem dan die stukken die je op die manier niet kon leren, en de dingen die je als kind met behulp van muziek leerde
Zoals het alfabet. Veel mensen leerden liedjes zingen die je herhaalde als kind omdat ze in een ander deel van je hersens verblijven.

Wat wij jullie zeggen is dat er geen muzikaal deel is in je hersens. Dat is de correctie op wat de Hoeder heeft gezegd dat er een muzikaal deel in je brein is dat je kunt ontwikkelen en benutten. De hele rechterhersenhelft van je brein resoneert met muziek. Er is een sectie net boven het oor en een andere sectie hier dat specifiek op muziek reageert.

Neem nu alle dingen die jullie zijn gegeven, de zaken die je uit je hoofd moet leren via het geheugen en je taalcentra. Neem dan die stukken die je op die manier niet kon leren, en de dingen die je als kind met behulp van muziek leerde
Zoals het alfabet. Veel mensen leerden liedjes zingen die je herhaalde als kind omdat ze in een ander deel van je hersens verblijven.

Wat wij jullie zeggen is dat er geen muzikaal deel is in je hersens. Dat is de correctie op wat de Hoeder heeft gezegd dat er een muzikaal deel in je brein is dat je kunt ontwikkelen en benutten. De hele rechterhersenhelft van je brein resoneert met muziek. Er is een sectie net boven het oor en een andere sectie hier dat specifiek op muziek reageert.

Hoewel veel mensen op Aarde zijn gekomen met een hooglijk ontwikkeld muzikaal deel van de hersens, gebruiken erg weinig mensen dat deel voor muziek… Het gaat niet noodzakelijkerwijs om muziek, het gaat om ritme.
Kunnen mensen die iets het alfabet op muziek hebben geleerd zich de letters nog wel herinneren zonder te zingen? Dat is gemakkelijk, maar ik zou er om wedden dat de meeste dat niet kunnen als je het wijsje zou verwijderen.

Je moet nog steeds dit doen: “A, B, C… Stop. D, E, F, G… K, L, M… N, O, P… Het is een ritme voor jullie. Dat is waar jullie je kennis op hebben gebaseerd en dat zal de nieuwste manier zijn om te leren omdat het niet nodig is nieuwe wijsjes te bedenken en voortdurend de linkerhersenhelft te versterken. Je kunt spontaan met de rechterhersenhelft leven.

Wij hebben je rechterhersenhelft altijd vergeleken met de Hemel en je linkerhersenhelft met de Aarde. De rechterhersenhelft ziet alles; mogelijkheden, kansen, energie flow en alle zaken die wij hier Thuis waarnemen. Jullie trachten alles te etiketteren. “Het is pas echt als ik het in een kader kan plaatsen en er een sticker op kan plakken.” Dat is wat de linkerhersenhelft doet.


Resoneert de Muziek van je naam met je frequentie?
Maar het muzikale deel zijn voornamelijk ritmes, en daarom vragen wij jullie eerst je naam te overwegen, het is een enorm aspect van je eigen spiegelbeeld.
Wat is het ritme van je naam en hoe past dat ritme bij je? Dat is nu de grote vraag, want jullie zullen beginnen met het aanpassen van kleine dingen om je weg door het leven gemakkelijker te maken, zie het maar als de weg van de minste weerstand.

Daar is de magie; alle dingen waar je van een hoger perspectief naar kunt kijken die je tot nu toe niet hebt kunnen waarnemen. Het is de Nieuwe Werkelijkheid.
Jullie zijn er allemaal een prachtig aspect van en ik zal er zijn om je te helpen dat op meer manieren te reflecteren dan jullie je kunnen voorstellen. Begin dan met je naam.

Hoe noemt men jou? Hoe voelt dat? En wat kan je veranderen zodat je glimlacht als ze je naam noemen?

Er zijn vele mensen onder jullie die van de familie van E zijn. Ik zal gewoon zeggen dat is de familie frequentie die wij dragen in wat de Hoeder de groep noemt. Wij gebruiken dat woord: ‘de groep’ niet. Wij gebruiken geen enkel woord om onszelf te beschrijven; het is een ritme. En het is een erg mooi aspect van ons dat, alleen via je eigen hart, voor een ieder van jullie beschikbaar is.

Het gaat er niet om dat wij jullie iets leren; het gaat ons er om jullie te helpen herinneren wat je al weet. Jullie hebben er zoveel van opzij gezet dat je in dit spel net kunt doen of je een mens bent en net te doen of je imperfect bent. Daar ben je goed in geworden en nu zijn we toe aan de volgende stap. Knap gedaan!

Jullie perfectie begint terug samen te komen op vele prachtige manieren en dat zijn de volgende stappen in de richting van de mensheid.


Een lach is de mooiste uiting van Licht op Aarde.
Jullie allemaal hebben verantwoordelijkheid voor iemand anders op Aarde. Jullie zijn allen verbonden; jullie maken allen deel uit van elkaar en je kunt deze vinger niet van die vinger scheiden zelfs als de vingers elkaar niet kennen, nietwaar?

Welnu, dat is wie jullie zijn, en jullie beginnen dat te herkennen en de verbinding te versterken waardoor jullie allemaal op de prachtigste manieren zijn verbonden.
Ik deel een ding met jullie… een lach… wat dat is een van de grootste vibraties die er bestaan in het Universum.

In den beginne was er een geluid en het was een lach. Het creëerde alles en het was de mooiste expressie van Licht op Aarde. Ik zal jullie veel berichten geven, geliefden, maar Elrah deed een stap opzij opdat ik binnen kon komen en jullie deze boodschap kon geven, waardoor jullie konden wennen aan mijn ritmes.

Iets van mijn energie wordt nogal anders tot expressie gebracht, want ik probeer via dit lichaam zoveel balans van het mannelijk/vrouwelijke te dragen als ik kan dragen. Het is allesbehalve gemakkelijk. We zullen er aan werken en weet, in de tussen tijd, dat ik van jullie houd. Jullie hebben zoveel betekenis hier.

Jullie hebben geen idee wat je hier met zoveel elegantie doet. Houdt dat ongelooflijk werk gaande en weet dat wij hier voor jullie zullen zijn met ideeën, concepten en handvatten om die in je nieuwe geautoriseerde rol te gebruiken.
Jullie beginnen bewuste scheppers te worden, en je wandelt elk stap van het pad met het volledige bewustzijn van je geest.

Het is het mooiste wat wij ooit aan deze kant van de Sluier hebben gezien. Dank je wel daarvoor. Met de grootste eerbied verzoek ik jullie elkaar met respect te bejegenen. Voed elkaar waar en wanneer je kunt en vergeet niet dit Spel goed samen te spelen… Maar voordat ik vertrek, voel ik dat ik afscheid moet nemen met een lach. Ha, ha.

Espavo.
De groep.


Noot van de vertaler: eigenlijk is dit hele bericht een herhaling van de boodschap van september. Aanvankelijk had ik het niet door omdat er andere koppen werden gebruikt. Vanaf het ‘grappige’ incident op de Wallen begon ik de teksten te vergelijken en ze waren vrijwel identiek! Wat wil ons dat zeggen?

September is de energie van Virgo; het sterrenbeeld Maagd. Ison, waar je niets meer over leest, kwam door dat sterrenbeeld! Ik wens jullie allen een onbevlekte ontvangenis…


Artikelen op deze website mogen vrij verspreid worden onder vermelding van de juiste bron: ArjunA –www.assayya.com

Geen opmerkingen: